01. Założenia
Stołeczne Centrum Sportu Aktywna Warszawa, to jednostka budżetowa m.st. Warszawy. Przystępując do realizacji tego projektu musieliśmy zmierzyć się z decyzją jednostki o odejściu od wieloletniego, promocyjnego logo miasta Warszawy z dopisaną nazwą jednostki, w celu zwiększenia rozpoznawalności marki AW i jej działań na terenie Warszawy.
Wytyczne, które otrzymaliśmy jasno określały jakie cechy nowego znaku i systemu IW były dla zleceniodawcy istotne. Dynamika i lekkość, jasno nawiązujące do nazwy i zakresu działalności jednostki budżetowej oraz nawiązanie do symbolu Warszawy. Do tego pojawiła się potrzeba nadania całości ciekawej kolorystyki, wyróżniającej AW w przestrzeni miejskich brandów.
02. Realizacja
Podczas tworzenia szkiców oraz pierwszych propozycji wektorowych, 2 wersje znaku wydawały się mieć spory potencjał, a jedna z nich od razu przypadła zleceniodawcy do gustu i stała się obiektem dyskusji w kręgach osób decyzyjnych. Po serii kosmetycznych zmian wynikających z próśb dyrekcji wyłoniła się finalna forma sygnetu, dla której zastosowaliśmy typografię opartą o delikatnie zmodyfikowany krój Ariana Pro.
Ponieważ zleceniodawcy zależało na palecie 3 kolorowej, zdecydowaliśmy się na połączenie granatu, koralu o podwyższonym nasyceniu oraz białej bazie dla całości.
03. Efekt
W efekcie naszej pracy powstało dynamiczne – wymagane przez zleceniodawcę – logo nawiązujące do warszawskiego symbolu – Syrenki. Całość uzupełnia charakterystyczny system identyfikacji – kolorystyka, ikony i typografia – nadająca każdemu, sportowemu eventowi charakteru, identyfikując go jako profesjonalnie zorganizowane wydarzenie.
Realizacji zlecenia dla Stołecznego Centrum Sportu Aktywna Warszawa była dla nas dużym wyzwaniem. Projektowaliśmy nowy znak graficzny wraz z systemem identyfikacji wizualnej dla jednostki budżetowej naszej stolicy i jej mieszkańców. Znak, który towarzyszy wszystkim sportowym imprezom Warszawy już od 2020 roku.