© 2018 Creoz Studio. Wszystkie prawa zastrzeżone. | Polityka prywatności

Animacje i spoty reklamowe

Wprawiamy w ruch, montujemy, dodajemy dźwięk i oglądamy…

Jak przygotować profesjonalne animacje reklamowe?

Spoty reklamowe są jedną z chętniej wykorzystywanych metod promocji. Dobrze przygotowane zwracają uwagę potencjalnych klientów i przekładają się na ich decyzje zakupowe. Filmy reklamowe wykorzystuje się również do budowania wizerunku przedsiębiorstwa lub marki na rynku.

To jednak nie jedyne ich zastosowanie. Spot pozwalający na opowiedzenie historii, grę symbolami, kolorem lub pokazanie procesów jest często używany do przedstawienia firmy na targach, jako narzędzie CSR i HR-owe. Możliwość skorzystania jednocześnie z obrazu i dźwięku ułatwia zawarcie wszystkich niezbędnych informacji, a skrótowa forma sprawia, że odbiorca nie jest znudzony w połowie oglądania. Kluczem do sukcesu jest więc odpowiedni scenariusz i idealny montaż.

Profesjonalne studio graficzne jest w stanie nie tylko stworzyć scenariusz spotu, ale również przygotować go w sposób, który zwróci uwagę odbiorcy.

Jakie powinny być dobre animacje reklamowe?

  • Nudzenie odbiorcy to niewybaczalny błąd! Spot musi mieć własną dynamikę, przyciągać spojrzenia. Widz powinien być zainteresowany tym, co wydarzy się dalej i w jaki sposób zakończy się opowiadana historia.
  • Treściwe. Dłużej wcale nie znaczy lepiej. Każdy film reklamowy ma do przekazania określoną ilość informacji. Rozciąganie przekazu w nieskończoność nuży odbiorcę. Nie warto też przesadzać „w drugą stronę” – zbyt szybko zmieniające się obrazy mogą zirytować i zniechęcić.
  • Przemyślane. Każdy film reklamowy ma jakiś cel i to on powinien przyświecać twórcom scenariusza i wykonawcom nagrania. Do niego należy dobierać ujęcia, treść i środki wyrazu. Inaczej będzie promowana firma na targach, inaczej – w reklamie telewizyjnej. Każde medium ma swoje ograniczenia, o czym warto pamiętać.
  • Dobrze zmontowane. Nie ma nic gorszego niż niedoróbki w postaci źle podłożonego dźwięku, niewłaściwie nałożonych klatek. Studio graficzne tworzące spot, musi wykonać go profesjonalnie, inaczej efekt będzie przeciwny do zamierzonego.

Wybierając studio graficzne warto zapytać też o używany sprzęt i jego możliwości. Obecnie można wzbogacać tradycyjne ujęcia panoramami filmowanymi z drona lub zdjęciami podwodnymi (a także wieloma innymi pomysłami). Im lepsze urządzenia, tym większa szansa na realizację najbardziej nieszablonowych projektów.

U góry