Projektowanie standów tekturowych
Dobry produkt, doskonała jakość i eleganckie opakowanie już nie wystarczają. W dobie coraz większego zalewu informacji potrzeba dodatkowych działań by zwrócić uwagę klienta na swoje towary lub usługi. Służą do tego systemy wsparcia sprzedaży. Jednym ze sprawdzonych sposobów są standy reklamowe.
Czy display może zwrócić uwagę klienta?
Displaye reklamowe można wykorzystywać na różne sposoby. Przede wszystkim są to standy umieszczane w ciągach komunikacyjnych, które przyciągają wzrok i pozwalają np. wyróżnić konkretny sklep wśród innych. Projektuje się je tak, by intrygowały swoją formą, kształtem lub treścią. Zadaniem takiego standu jest „złapanie” wzroku klienta i przekazanie mu podstawowych informacji, które powinny go zainteresować i – finalnie – zachęcić do obejrzenia produktu lub zakupienia go.
Standy półkowe ułatwiają ekspozycję drobnych towarów lub materiałów reklamowych. To klasyczny przykład systemów wsparcia sprzedaży. Dobrze wykonany display półkowy przyciągnie klientów dzięki projektowi graficznemu lub nietypowej formie. Ważna jest również właściwie dobrana lokalizacja.
Dlaczego warto wybrać stand? Idealnie nadaje się on do eksponowania drobnych towarów, które umieszczone gdzieś na półkach zaginęły by w natłoku innych. Jest też świetnym rozwiązaniem na targi, promocje i do biura firmy, porządkując i ułatwiając dostęp do materiałów reklamowych przeznaczonych dla klientów.
Projektowanie standów reklamowych
Połową sukcesu i tajemnicą skuteczności jest dobry projekt. Oczywiście musi on być zgodny z brandingiem i identyfikacją wizualną firmy. W praktyce w szczególności warto zwrócić uwagę na kolory, gdyż często zdarza się, że na wydruku ich odcień nieco się różni od oryginału.
Projekt powinien uwzględniać miejsce ekspozycji display’a. W zatłoczonych, pełnych kolorów centrach handlowych dodawanie kolejnych barw nie ma sensu. Stand – jeżeli ma przyciągnąć uwagę – musi się odróżniać od otoczenia. Podobna reguła dotyczy treści. W miejscach, gdzie odbiorca ma tylko kilka chwil na przeczytanie tego, co jest zawarte na display’u, nie warto umieszczać długich opisów. Logo z nazwą i krótkim hasłem będzie znacznie łatwiejsze do przyswojenia.
Często projektuje się również standy reklamowe, które mają być uniwersalne. Zazwyczaj jest to logo firmy wraz z jej nazwą, utrzymane w biznesowej, klasycznej aranżacji. Taki display nadaje się zarówno na konferencję prasową, jak i na targi branżowe, czy po prostu do biura.
A może meble z tektury?
Równie ciekawym systemem wsparcia sprzedaży są meble tekturowe. Ich zaletą jest natychmiastowe zwrócenie uwagi, pełna funkcjonalność (nie są jedynie ozdobami, można je praktycznie wykorzystywać) oraz ekologia. Są wytrzymałe i eleganckie. Doskonale sprawdzają się we wnętrzach biurowych, jak również na stanowiskach targowych lub w punktach informacyjnych. Można je dowolnie adaptować w charakterze elementu systemów wspierania sprzedaży oraz na potrzeby brandingu. Zastosowany materiał bywa na tyle zaskakujący, że przyciąga wzrok i uwagę, stając się pierwszym krokiem do „załapania” klienta.
Co ważne, dobrze zaprojektowane i wykonane meble z tektury są inwestycją długoterminową, która przez lata będzie pracowała na rzecz promocji firmy.