Jak zaprojektować katalog lub folder, który zaciekawi odbiorcę?
Choć żyjemy w czasach Internetu mobilnego, papierowa forma prezentowania produktów i usług nadal jest skuteczną formą reklamy. Dodatkowo eleganckie publikacje, wykonane z dbałością o najmniejsze szczegóły, podkreślają prestiż marki. Aby Twoja broszura lub folder były czytelne i przynosiły zyski, powinny spełniać kilka podstawowych zasad. Od czego najlepiej zacząć projektowanie katalogów?
Wczuj się w rolę.
Wyobraź sobie, że jesteś potencjalnym klientem swojej firmy. Może szanowanym przedsiębiorcą w średnim wieku, może studentem ceniącym sarkastyczne poczucie humoru, może empatyczną wolontariuszką w schronisku dla zwierząt. Co sprawi, że zamiast wrzucić otrzymany folder do pojemnika na makulaturę, weźmiesz go do ręki? Co przykuje Twoją uwagę na tyle, byś nie tylko pobieżnie przekartkował katalog, ale zasiadł z nim w wygodnym fotelu i uważnie przestudiował? Jak w wielu innych przypadkach, liczy się pierwsze wrażenie.
Dobrze określone preferencje grupy docelowej pozwalają przedstawić ofertę w odpowiedniej formie, która zaciekawi odbiorcę. Tym samym katalog zapewni nie tylko pozytywne skojarzenia z marką, ale przyczyni się do tego, co najważniejsze, czyli zwiększenia sprzedaży.
Projektowanie katalogów – czyli materiał skrojony na miarę.
Wynajęcie firmy, która celnie dobierze środki wyrazu do adresatów Twoich produktów, to świetnie zainwestowane pieniądze. Projektowanie graficzne katalogów lub folderów polega nie tylko na ustaleniu ilości stron, wielkości publikacji i estetycznym rozmieszczeniu pozycji, które ma zawierać, ale również na opracowaniu przykuwającej wzrok okładki i harmonijnego z nią wnętrza. Całość powinna być tak pomyślana, by uniknąć chaosu i zagwarantować przejrzysty, logiczny układ. Niekiedy dobrze jest zmniejszyć liczbę prezentowanych przedmiotów lub po prostu zwiększyć objętość katalogu.
Profesjonalne zdjęcia, które podkreślą walory oferowanych produktów lub usług, są niezwykle ważnym elementem prawidłowo wykonanego folderu – nie bez powodu mówi się, że czasem jemy oczami. Jednak oczywiście projektowanie graficzne to nie wszystko…
Pozwól produktowi przemówić.
Z interesującego zdjęcia wzrok prześlizguje się na opis, który jakością nie powinien odstawać od pozostałych części składowych broszury. Krótkie, sugestywne teksty, które rozbudzą w odbiorcach pragnienie skorzystania z Twojej oferty, to jeden z kluczy do sukcesu. Ważne, by parametry produktu oraz cena były czytelne i łatwe do znalezienia. Zadbaj również o jak najdokładniejsze zestawienie numerów telefonów i adresów, pod którymi można bliżej zapoznać się z asortymentem Twojej marki lub porozmawiać z kompetentną osobą.